Wir suchen:

Intercompany Accountant (f/m/d)

Als inhabergeführter Personaldienstleister stellen wir seit mehr als 25 Jahren in der Region München den Menschen in den Mittelpunkt unseres Handelns. Mit Kompetenz und Serviceorientierung bieten wir eine qualitativ hochwertige Dienstleistung an, die ausgewogen die Interessen unserer Mitarbeiter und Mitarbeiterinnen sowie unserer Kundenunternehmen berücksichtigt. Alle Beteiligten müssen ein gutes Gefühl bei dieser Partnerschaft haben.

Das erwartet Sie

  • Unbefristeter Arbeitsvertrag
  • Überdurchschnittliche Bezahlung
  • Kein Gleitzeitkonto
  • Unkomplizierte Betreuung
  • Abwechslungsreiche Tätigkeiten
  • Sehr hohe Übernahmechancen
  • Urlaubs- und Weihnachtsgeld
  • Abschlagszahlungen
  • Lohnzahlung bereits vor Mitte des Monats
  • Über Jahre gleichbleibende Ansprechpartner

Responsibilities

  • Global Intercompany Accounts Receivables and Accounts Payables Invoicing for Commissions, Royalties, Shared services etc. including coordinating, preparing, and posting Intercompany journal entries
  • Generate global payment run for Intercompany related transactions
  • General accounting procedures such as accruals and deferrals, including preparing varied and numerous journal entries required at month end
  • Reconciliations of global Intercompany balances
  • Support month-, quarter- and year-end close processes as well as annual external Audit procedures
  • Taking on a proactive and collaborative approach to build an effective and stable network of different internal stakeholders for coordination of transactions, account reconciliations and follow up of outstanding items
  • As a member of the Intercompany and Accounting Team, you will look for ways to globally align, standardize and improve processes

Qualifications

  • Accounting qualification (i.e., Industriekaufmann/-frau, Bürokaufmann/-frau, Fachkraft Rechnungswesen IHK)
  • Relevant work experience (+3 years) in Intercompany Accounting and/or Accounts Payables/Receivables or General Accounting, preferably in an international company
  • Knowledge of European VAT rules
  • Proficiency in Microsoft Office Applications, advanced Excel and experience working with ERP systems such as JD Edwards and/or SAP
  • Fluent in German and good knowledge of English (spoken and written)
  • Keen to take initiatives and a team player with high service-orientation
  • Well-organized with good analytical, problem solving and communication skills
  • Positive mindset and ability to work independently and effectively in a collaborative and international team environment
Impressum | Datenschutz